Fotografia produktowa: co powinien wiedzieć każdy fotograf

Fotografia produktowa: co powinien wiedzieć każdy fotograf

Dziś weźmiemy na tapetę fotografię produktową, obecnie jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin fotografii. Fotografia packshotowa (inna nazwa) należy do fotografii komercyjnej, która, jak dobrze wiemy, praktycznie z każdym dniem ewoluuje przez szybki rozwój nowych technologii. To czyni ją również jedną z najbardziej dochodowych dziedzin fotografii, dlatego warto się nią zainteresować, chociażby pod względem zarobkowym.

Przed przystąpieniem do sesji

Fotografia produktowa ma jeden główny cel: przedstawienie danej rzeczy w taki sposób, że każdy, kto ją zobaczy, będzie chciał ją kupić lub zdobyć. I nie ma znaczenia to, czy robimy zdjęcia na aukcję poprzez popularny portal w internecie, fotki do własnego sklepu internetowego czy recenzji produktów - fotografia ma prezentować konkretną rzecz w sposób najbardziej zbliżony do rzeczywistości. Jak to zrobić?

Odpowiednie ustawienie światła

I tak, tutaj pamiętaj, że: robiąc zdjęcia na zewnątrz koniecznie weź pod uwagę "złotą godzinę" (czyli godzina po wschodzie słońca i godzina przed zachodem), kiedy jest najlepsze światło i świat oblekają ciepłe barwy. O wiele lepszą opcją jest sesja studyjna, ale nie martw się, jeśli nie masz dostępu do profesjonalnego studia. Zawsze możesz zrobić takie w domu, w wersji podstawowej będzie ci potrzebny kawałek białej ściany, biały stół i co najmniej dwie białe lampy (białe parasole są mile widziane, bo ładnie układają światło).

Niweluj cienie

Postaraj się zapanować nad światłem na tyle, by fotografowany produkt nie rzucał cienia z żadnej strony. O wiele ładniej i profesjonalniej na zdjęciach wygląda odbicie, do którego możesz użyć zwykłej szyby, na której postawisz jakąś rzecz.

Tło

Tak jak już wspomnieliśmy wyżej, najlepiej sprawdza się białe tło. Dzięki białej ścianie i białemu stołowi możemy uzyskać efekt "nieskończoności", bo zgięcie pomiędzy ścianą i stołem się rozmyje. Produkt będzie postawiony po prostu w idealnie białej przestrzeni. Dzięki temu cała uwaga klienta skupi się właśnie na nim. Jeśli jednak chcesz wprowadzić trochę urozmaicenia przy fotografowaniu np. kosmetyków, kup pastelowe bristole, a od razu zdjęcia będą ciekawsze.

Nie zapomnij o ... statywie

Będzie ci o wiele wygodniej i szybciej uzyskasz efekt, o jaki ci chodzi. Zahamuj artystyczne zapędy, bo fotografia ma oddawać rzeczywisty stan produktu, więc najczęściej fotografujemy coś na wprost lub lekko z góry (lub tak i tak). W każdym razie odczujesz różnicę pracując ze statywem - zaufaj nam. Powodzenia!

Sprawdź również:

packshots

Na stronie znajdziesz wiele informacji na temat techniki fotografowania oraz poradnik na temat fotografii reklamowej. 

ul. Grabiszyńska 240, Wrocław

802 546 985

kontakt@wroclot.pl