Fotografowanie płynów w ruchu

Fotografowanie płynów w ruchu

Dziś zajmiemy się jednym z elementów fotografii reklamowej - czyli fotografowaniem płynów w ruchu. Jak wiemy, fotografia reklamowa jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin fotografii, również pod względem zarobkowym. Przeróżne kampanie reklamowe mają to do siebie, że dysponują innymi budżetami, i chociaż może nam się wydawać, że te, które mają do wydania ogromną ilość pieniędzy, zrobią lepsze zdjęcia, prawdopodobnie jesteśmy w błędzie. Wszystko zależy od pomysłu i wykonania, a do wykonania trzeba świetnej techniki i doświadczonego fotografa. Oraz pomysłu, który wyróżnia się z tłumu. Dzięki tym czynnikom tak często zdarza się, że podziwiamy kampanie reklamowe malutkich firm, o których nikt do tej pory nie słyszał.

Magia grafiki komputerowej

Niewiele osób spoza branży o tym wie, ale na sukces sesji zdjęciowej składa się praca całego zespołu. To, że mamy świetnych modeli (lub fotografujemy markę, która sprzedaje się z samej nazwy) i najlepszego fotografa, jeszcze nam sukcesu nie zagwarantuje. Niebanalną rolę ma tutaj grafik komputerowy, który odpowiada za całą postprodukcję zdjęcia i potrafi obsługiwać się przeróżnymi narzędziami i programami do obróbki zdjęć.

Etapy sesji

Każda sesja zdjęciowa składa się z określonych etapów i nie można pominąć żadnego z nich. W końcu diabeł tkwi w szczegółach. Na początku zajmujemy się przede wszystkim kompozycją i sposobem, w jakim mamy przedstawić dany produkt. Powiedzmy, że mamy do wykonania sesję zdjęciową dla Jacka Danielsa, więc trzeba wymyślić coś, co wyróżni zdjęcia od tych, które reklamowały tę whiskey wcześniej oraz od konkurencji. W tym wypadku popracujemy nad ruchem płynów - czyli będziemy musieli zrobić co najmniej kilka zdjęć, by na samym końcu złożyć je w jedno. Niemożliwością jest, by zrobić ostre i dobrze wykadrowane zdjęcie np. butelki i płynu, który wiruje wokół niej. Potrzebujemy zatem warstw.

Technika "niskiego klucza"

Chodzi w niej o to, żeby fotografować na czarnym tle i uzyskać jak najwięcej ciemnych elementów. Dzięki niej zyskamy pewnego rodzaju efekt "luksusu", który jest jak najbardziej wskazany do robienia kampanii reklamowej butelki alkoholu.

Wymaga to czasu

Obrabianie różnych warstw wymaga czasu i cierpliwości, a również wprawy. Tak jak już powiedzieliśmy, diabeł tkwi w szczegółach - i trzeba się mocno do tych szczegółów przyłożyć. Dobrym rozwiązaniem jest maksymalne przyciemnianie zdjęcia tak, by wyeksponować najjaśniejsze elementy. Życzymy powodzenia oraz sukcesów.

Na stronie znajdziesz wiele informacji na temat techniki fotografowania oraz poradnik na temat fotografii reklamowej. 

ul. Grabiszyńska 240, Wrocław

802 546 985

kontakt@wroclot.pl