Jak fotografować przedmioty na aukcje?

Jak fotografować przedmioty na aukcje?

Dziś zajmiemy się tematem, który może zainteresować osoby również spoza branży fotograficznej. Chodzi o robienie zdjęć przedmiotom, które wystawiamy na aukcję, co zdarzyło się prawdopodobnie każdemu. Ile razy, kiedy chcieliśmy coś kupić, przeglądając długie katalogi zrezygnowaliśmy z kliknięcia w daną aukcję tylko dlatego, że zniechęciło nas do tego zdjęcie? Rozmazane, te, które wyglądają, jakby je ktoś zrobił tosterem, przedstawiające fragmenty przedmiotu, o który nam chodzi, albo zagarnięte ze stron internetowych producenta - nie, nie o taką jakość nam chodzi.

Nie ma znaczenia, jaki masz aparat

Ktoś może powiedzieć, że nie ma profesjonalnego sprzętu, dlatego jego zdjęcia wyglądają jak wyglądają. A tak naprawdę nie ma znaczenia, jaki mamy sprzęt, ale ile czasu poświęciliśmy na sesję. Naprawdę, można zrobić ładnie wizualnie zdjęcia używając nawet telefonu, ale trzeba umieć zaimprowizować domowe studio.

Cel zdjęć

Jaki jest cel zdjęć produktów? Odpowiedzmy sobie na to pytanie, zanim zaczniemy bawić się zdjęciami używając wymyślnych filtrów. Rzecz ma się sprzedać i to najlepiej szybko (i za pieniądze, jakie ustaliliśmy). Trzeba ją więc zaprezentować i skupić uwagę tylko na niej. Do tego typu fotografii stosuje się technikę tzw. 'real photo', czyli fotografia zbliżona do rzeczywistości.

Domowe studio

Dlatego potrzeba nam, w wersji minimalnej, kawałka białej ściany, białego stołu i dwóch białych przenośnych lamp. W wersji trochę bardziej rozszerzonej fajnie by było mieć biały parasol, statyw i białe tło (np. biały bristol), ale to zależy od tego, co chcemy sprzedać. Dlaczego akurat biały? Ponieważ na takim tle zazwyczaj bardzo fajnie wyglądają wszelkie przedmioty czy ludzie - jeśli chcesz trochę urozmaicić zdjęcia, możesz kupić papier w kilku odcieniach. Ważne, żeby wyglądało estetycznie i w miarę profesjonalnie. Mała uwaga: przed sesją oczywiście wyczyść, wyszoruj, wypastuj - zrób cokolwiek z przedmiotem, który będziesz sprzedawał tak, by był w jak najlepszym stanie.

Więcej o obiekcie

Poeksperymentuj z kadrami, ale pamiętaj o powyższej zasadzie, że zdjęcie ma przedstawiać nasz konkretny przedmiot. Dzięki temu, że do aukcji internetowych możemy zazwyczaj wrzucić więcej niż jedno zdjęcie, możesz pokombinować. Jeśli przedmiot, który chcesz sprzedać, ma jakąś wadę, koniecznie ją sfotografuj i dokładnie opisz, aby uniknąć nieprzyjemności. Najpopularniejsze są kadry na wprost, ale ustaw światło tak, by nie rzucało cienia - lepiej pobawić się z odbiciami. Powodzenia.

Na stronie znajdziesz wiele informacji na temat techniki fotografowania oraz poradnik na temat fotografii reklamowej. 

ul. Grabiszyńska 240, Wrocław

802 546 985

kontakt@wroclot.pl