Sekrety fotografii reklamowej

Sekrety fotografii reklamowej

Fotografia reklamowa cały czas domaga się nowości i świeżości, a jej odbiorcy są bardzo wymagający. Dlatego tak ciężko "wybić się" na rynku reklamowym, w szczególności początkującym fotografom. Nie chodzi tu wyłącznie o jak najdroższy sprzęt, nowatorskie pomysły na każdym kroku czy korzystanie z ogromnego studia fotograficznego. To, co trzeba potrafić to wyciągnięcie z danej sesji wszystkiego, co jesteśmy w stanie za pomocą świetnej techniki i niepozornych sztuczek.

Kompozycja zwarta

Zajmijmy się fotografią produktów, a konkretniej alkoholi. To trudny do odpowiedniego przedstawienia produkt, ponieważ nierzadko domaga się odrobiny luksusu - na przykład, jak dobrze przeprowadzić kampanię reklamową dla Jacka Danielsa? Żeby to dobrze zrobić, potrzebujemy dobrze przygotowanego studia, nie ma miejsca na chaos czy przypadkowo rozłożone rzeczy. Pohamujmy wszelkie artystyczne zapędy, bo mamy do przedstawienia niebagatelny produkt. Ważny jest każdy detal: kompozycja, kąt widzenia, kadr oraz światło. W takiej też kolejności zaczynamy przygotowywać studio do zdjęć, najpierw ustawiamy kompozycję, która jest podstawowym kryterium późniejszej oceny zdjęcia. To bardzo istotny element zdjęcia, również ze względu na pieniądze - dobrze wiemy, że powierzchnia reklamowa jest bardzo droga, więc każdemu zleceniodawcy zależy na tym, by na jednym zdjęciu umieścić jak najwięcej elementów - ale nie było też na nim tłoku. Zdjęcie ma przedstawiać czołowy produkt danej firmy, ale nie może być ani nudne ani banalne.

Problemy

Stąd wynikają problemy. Jeśli fotograf dostaje dużo elementów do umieszczenia na jednym zdjęciu, to musi się nieźle nakombinować. Jak temu zaradzić? Rady od profesjonalistów są bardzo proste... nie przejmować się i nie pracować pod presją. Spójrzcie na swoje zlecenie realistycznie, skoro macie tyle elementów do zawarcia, to trzeba to zrobić. Nie ma co się przejmować tym, że wyjdzie źle, tylko szukać najładniejszej z możliwych kompozycji i najciekawszego kadru. Na tym etapie zdjęcia to właśnie kompozycja jest najważniejsza i tego należy się trzymać.

Kwestia światła

W fotografii produktów zazwyczaj stosuje się technikę "low key", czyli technikę, dzięki której możemy uzyskać zdjęcie z przewagą ciemnych tonów (i zamaskować wszystkie śmieci i niedociągnięcia w tle). Ta technika świetnie sprawdza się właśnie do podkreślenia luksusu danego produktu, o czym wspominaliśmy powyżej. Pomocne przy jej stosowaniu są również lusterka albo szyby, by dawały odbicia. Powodzenia!

Na stronie znajdziesz wiele informacji na temat techniki fotografowania oraz poradnik na temat fotografii reklamowej. 

ul. Grabiszyńska 240, Wrocław

802 546 985

kontakt@wroclot.pl